Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Mijn motivatie

op 12/10/2012

Wat is mijn motivatie om te beginnen met hardlopen? Ik krijg vaak de vraag of het komt omdat ik wil afvallen. Nou, dat is niet mijn eerste doel. Natuurlijk, als ik afval door het hardlopen, dan is dat heel mooi meegenomen. Maar ik ben voornamelijk begonnen met hardlopen om wat aan mijn conditie te doen. En ook al ben ik nog niet zolang bezig met hardlopen, ik merk al wel dat die langzaam verbeterd.

Voordat ik begon met hardlopen was ik vaak al buiten adem als ik alleen maar een trap op moest lopen. Moest ik hier in Limburg één van de (voor mij) bergen op, dan deed ik dat met lood in mijn schoenen omdat ik wist dat ik last van mijn kuiten zou krijgen. Samen met mijn vrouw een stuk wandelen? Zij liep voorop en ik een paar meter erachteraan.

Het is vandaag precies een maand geleden dat ik voor de eerste keer ben gaan hardlopen. Ik ben begonnen met hardlopen met de lessen van Evy Gruyaert, op aanraden van mijn moeder en mijn zusje. Na het lopen van de eerste les (die ik toen absoluut niet uit heb gelopen) had ik zoiets van “dit red ik nooit, dit wordt helemaal niets” Nu, na een maand ben ik er toch al aan toe om met les 4 te beginnen. En ik moet zeggen… stiekem vind ik het lopen best leuk. Ook al haal ik het eens een les niet, over het algemeen begin ik dan wel met goede moed aan de volgende keer dat ik ga lopen. En als ik een les niet haal, nou ja, dan doe ik hem gewoon nog een keer.

Ik merk wel verbetering nu ik al een tijdje aan het hardlopen ben en dat doet mij wel goed eerlijk gezegd. Ik kan nu een trap op rennen zonder helemaal buiten adem te zijn. Ik kan mijn vrouw nu over het algemeen goed bijhouden als we gaan wandelen. Alleen wanneer ik berg op moet, dan heb ik nog wel last van mijn kuiten. Maar ook dat is iets wat vast op den duur wel overgaat…

One response to “Mijn motivatie

  1. Julie Mestdagh schreef:

    Blijven volhouden Patricia. HEt begin is het moeilijkste, eens je die 5km hebt bereikt gaat het steeds vlotter en beter. Je bent goed bezig. Rustig opbouwen.

Geef een reactie

