Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Margriet winterfair 2012

op 17/11/2012

Gisteren zijn Daphne en ik samen met mijn schoonmoeder en een vriendin van mijn schoonmoeder naar de Margriet WinterFair 2012 geweest. Meestal gaan we naar de Kerstcreaties in Den Bosch, maar dit jaar dus een keer niet. Wel gingen we net als andere jaren met de trein, aangezien we goedkope kaartjes hadden kunnen krijgen via het internet. Dus om half 9 waren we bij mijn schoonmoeder om vervolgens opgevouwen in de auto naar Heerlen te rijden (toch jammer dat Daphne niet meer naar voren kon omdat ze anders niet kon rijden haha)

Tegen half 12 waren we op station Utrecht CS en begonnen we aan de korte voettocht naar de Jaarbeurshallen. Maar wat is er een boel veranderd bij het stationsgebied van Utrecht zeg!!! Beloofd heel wat te worden als het straks helemaal klaar is.

Eenmaal in de Jaarbeurshallen hebben we eerst maar een hoognodige sanitaire stop gemaakt (handig als je een toilet in de trein hebt die defect is) en daarna onze magen maar even gevuld met een heerlijk, maar veel te duur, broodje.

Daarna werd het tijd om de verschillende stands te bezoeken. Na een minuut of 20 slenteren langs de standjes kwamen we bij een mosselstand. Ik houd niet van mosselen, van geen enkele vis overigens, behalve kibbeling of vissticks, dus liep al voorbij. Maar Daphne zag dat je daar samen op de foto kon. Er was dan een jongen van die stand die dan zorgde dat jou foto geplaatst werd naast een mosselman.

Dus Daphne en ik gingen op de foto en daarna mijn schoonmoeder en haar vriendin. Foto gemaakt en ik was nog even de tassen pakken aangezien een foto zonder tassen natuurlijk mooier is dan één met tassen 😀 Toen ik weg liep zag ik dat de jongen achter de computer Daphne een hand gaf en zei: “Hoi, alles goed?” Dus ik dacht ja hoor, lopen we in Utrecht komt Daphne weer een bekende tegen. Maar ze reageerde niet echt, leek verbaasd en de jongen mompelde “je herkent me dus niet.” Waarop ik dacht, dan moet ik hem zeker kennen? Dus de jongen gaf mij een hand vroeg hoe het met me ging en inderdaad, ik zag wel iets herkenbaars, maar kon er niet op komen wie het nou eigenlijk was. Waarop hij aangaf dat hij wel merkte dat er bij mij herkenning was, maar hij zei toen toch maar zijn naam. Het bleek mijn neefje te zijn die ik al zeker 6 jaar niet meer gezien heb. Nou ja, neefje… 6 jaar geleden was hij al niet klein meer, dus nu natuurlijk helemaal niet. Maar goed, hij is en blijft wel jonger dan mij, dus in dat opzicht is het mijn neefje. Maar ga ik kijken naar de lengte… dan denk ik dat hij wint. In elk geval was het wel leuk om hem even weer te zien.

Door deze foto kwam ik na 6 jaar mijn neef(je) weer tegen

De rest van de middag hebben we door de andere hallen gestruind, nog even gekeken naar Xander de Buisonje die een optreden gaf (maar ik ben er nog niet uit of hij nou zanger is of wannabe cabaretier. Ach, hij zong in elk geval wel zuiver.)

Tegen 8 over 5 hebben we de trein weer teruggepakt naar het zuiden des lands om vanuit Heerlen wel gelijk naar Landgraaf te rijden, maar niet gelijk naar huis. Er moest immers nog een hapje gegeten worden… Dus zijn we met zijn vieren nog even naar één van de twee plaatselijke Chinezen hier gereden om daar de dag met een gezellig etentje af te sluiten.

2 responses to “Margriet winterfair 2012

  1. Sas schreef:

    Leuk zeg en wat een leuke foto!

Geef een reactie

