Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Hoe kan het toch…

op 24/11/2012

Vandaag weer gelopen. Bijna hetzelfde rondje als het rondje van maandag, alleen nu gelijk de eerste straat vanaf ons huis naar links om snel in het veld te komen en niet rechtdoor, zoals ik anders vaak loop. Doordat ik nu gelijk het veld in dook, liep ik het rondje ook de andere kant op. Ik had het idee dat het lopen op deze manier misschien iets makkelijker zou gaan en ik les 9 eindelijk wel eens uit zou lopen. De verkoudheid die niet door zet, en mij belemmerd doordat ik niet altijd evenveel lucht krijg, was ik voor het gemak maar even vergeten.

Ik begon voortvarend. Maar ja, wat wil je… Linksaf de hoek om moest ik enkel de straat naar beneden lopen. En de straat oversteken om het veld te bereiken en voorbij was mijn minuut. Toen maar rustig gewandeld om te herstellen zoals Evy het noemt en toen 2 minuten omhoog. Ja, omhoog. Vals plat weliswaar, maar toch, ik moest toch echt 2 minuten lang klimmen. Ok, bijna 2 minuten, want de laatste 10 seconden gingen omlaag ūüėÄ

Maar bij de blokjes van 4 en later 5 minuten ging het weer mis. Of mis, ik redde het gewoon niet om ze uit te lopen omdat ik geen adem meer had. En dat terwijl ik voor die vervelende, niet doorzettende verkoudheid, die blokjes van 4 minuten toch nog wel uitliep, en van het blokje van 5 minuten er ook ongeveer 4 liep…

Eenmaal thuis ging ik me afvragen hoe het komt dat het nu weer niet lukt…

  • Komt het doordat ik een ander rondje loop dan normaal? (Maar waarom loop ik in Assen, Harderwijk en Stadtkyll dan wel mijn les uit)
  • Komt het doordat hier meer heuvels en dergelijke in zitten dan op mijn “normale rondje”? (Maar waarom lukte het in Stadtkyll dan wel, waar ik ook de nodige heuveltjes had onderweg)
  • Komt het doordat die verkoudheid niet door wil zetten?

Waar het nou echt aan ligt weet ik niet, maar ik geef in elk geval niet op. Ik zal die les 9 vanzelf een keer uitlopen. Maar ik was me wel aan het bedenken of ik gezien de looptijd van 16 minuten misschien komende week eens een keer les 8 moet gaan doen. Daarin loop je ook 16 minuten, maar dan in blokjes van 2 minuten… Dan blijf ik in elk geval die looptijd wel vasthouden…

Geef een reactie

