Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Kilo’s of centimeters???

op 01/12/2012

Afvallen… Het eeuwige gevecht tegen een maatje minder… Maar waar kan je nou beter op letten? De kilo’s of de centimeters? Want nu ik meer beweging heb door het hardlopen, bouw ik natuurlijk ook meer spiermassa op. En ik heb altijd geleerd dat spieren uiteindelijk zwaarder zijn dan vet. Dus dat je qua kilo’s niet zichtbaar afvalt wanneer je meer beweegt is dan logisch. Maar aan de centimeters in je kleding zou je dan toch wel moeten merken dat je afvalt niet?

Nou merk ik ook wel dat mijn kleding wijder gaat zitten, dat ik knopen van broeken niet altijd meer open hoef te doen wanneer ik het kleinste kamertje in huis bezoek. Blouses die te wijd zijn en noem maar op. Dus ik merk het wel degelijk. Alleen af en toe roept de weegschaal toch en dat is dat niet altijd even motiverend haha.

Maar goed, wat doen jullie? Gaan jullie voornamelijk af op wat de weegschaal zegt? Of letten jullie op hoe je kleding zit? Of meet je echt je omvang en dergelijke op?

4 responses to “Kilo’s of centimeters???

  1. Julie schreef:

    Hoi Patricia, da’s voor mij een hele gemakkelijke: na eerst bijna 100kg te hebben gewogen en daarna bijna maniakaal op de weegschaal te hebben gelet tot op anorexia af, waarbij ik soms 3 keer per dag op de weegschaal stond, heb ik nu de weegschaal volledig verbannen. Weg ermee. Het zijn maar cijfertjes. Ik ga af op m’n kledij, hoe die zit en hoe ik me voel. Een spiegel liegt niet, je rits ook niet, en van die cijfers word je toch enkel maar depressief. Hoe je je voelt is uiteindelijk toch het belangrijkste, niet?

    • patrician46 schreef:

      Hoe ik me voel is uiteindelijk inderdaad het belangrijkste ja! En wat ik al zei… de laatste tijd heb ik een constant gewicht, maar mijn kleding gaat wel ruimer zitten. Dus ben ik toch meer geneigd om naar de centimeters te kijken en niet naar de kilo’s…

  2. jennn schreef:

    Allebei. Ik ga op de weegschaal staan, maar ik meet ook mijn buikomvang. En soms is het inderdaad zo dat ik geen kilo’s kwijt ben maar wel centimeters.

    Wat ik trouwens ook wel heb is dat ik het eigenlijk zelf helemaal niet zie dat ik afgevallen ben, maar dat het toch anderen wel opvalt. Ik zie wel dat mijn kleding beter zit en dat ik kleinere kleding kan dragen .En dat dingen opnieuw gaan passen, heerlijk. Maar als ik met mijn blote buik voor de spiegel sta oogt die voor mij nog net zo groot als hij was…

Geef een reactie

