Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Haken en ogen

op 06/12/2012

Jaja… ik ga iets nieuws proberen… Daphne roept al tijden dat ze graag een beanie muts wil (en nee, ik kan niet precies uitleggen hoe hij eruit ziet, dan moet ik ergens een plaatje gaan zoeken haha) In elk geval is het een muts, maar dan met een soort van puntzak naar beneden als het ware.

Maar goed, hoe begin je als je nog nooit gehaakt hebt? Breien kan ik op zich wel, maar verder dan een naald leegbreien kom ik niet. Vingerhaken deed ik vroeger wel…
Na het bekijken van een aantal instructies op internet, en natuurlijk het oefenen ervan, kwam ik erachter dat één van de basissteken bij het haken eigenlijk gewoon het vingerhaken van vroeger is, maar dan op een haaknaald. Dus die steek had ik vrij snel onder de knie. Maar daarna werd het natuurlijk tijd om andere steken te gaan proberen. En die zijn toch wat lastiger, daar moet ik nog even wat handigheid in krijgen. Maar dat komt vast helemaal goed. Ik heb in elk geval een stukje wol afgeknipt als oefenstukje. Dan verpruts ik niet gelijk de hele bol, en ik kan het stukje steeds makkelijk uithalen om weer opnieuw te beginnen.

Mocht ik wat klaar hebben, dan show ik het uiteraard 😀

Haken

 

4 responses to “Haken en ogen

  1. Julie schreef:

    Wow, mijn respect heb je al, ik zou daar echt het geduld niet voor hebben. Ik zou dat heel graag kunnen maar denk dat ik het al ergens uit frustratie in de hoek van de kamer zal hebben gesmeten nog voor ik halfweg een muts ben…. Veel succes ermee!

  2. jennn schreef:

    Jaa, vingerhaken ken ik ook nog van vroeger. Hetzelfde idee kon ik ook met haaknaald, maar verder dan 1 lange sliert haaksel ben ik nooit gekomen.

    • patrician46 schreef:

      Haha. Datzelfde idee met een haaknaald, is één van de basissteken hihi. En als je die eenmaal kent en gaat oefenen op volgende steken, dan lukt het uiteindelijk wel… OBK he… Oefening baart kunst…

Geef een reactie

