Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Jij

op 20/12/2012

Ik schrijf zo nu en dan gedichten. Tot mijn grote verbazing zag ik dat het gedicht wat ik zo’n beetje overal toch wel plaats nog niet op mijn blog staat (althans, ik kan hem nergens vinden). Dus bij deze. Dit gedicht heb ik geschreven toen ik 11 jaar was (bijna 12). Op dat moment toch echt nog niet beseffend wat ik eigenlijk schreef. Het waren voor mij op dat moment gewoon een paar woorden die in mij opkwamen. Maar nu achteraf merk ik dat er toch eigenlijk wel een boodschap in zit. Namelijk: je bent goed zoals je bent!!!

Jij

Jij bent bijzonder
van jou is er maar één
jij moet om jezelf denken
want verder doet dat geen

Jij weet wanneer je moet praten
zorg dan dat je dat ook doet
want, dat is meestal zo
praten doet je goed

wil je huilen doe dat dan
schaam je niet, maar toon je verdriet
wil je alleen zijn, alles kan
maar je gevoel verschuil dat niet.

gevoel is belangrijk
het is goed dat je dat hebt
maar je moet ernaar luisteren
en zorgen dat het niet wegebt

 

jij-bent-zo

5 responses to “Jij

  1. Julie Mestdagh schreef:

    ik word er even stil van. Mooi.

  2. jennn schreef:

    Mooi geschreven!

  3. […] Dit is de titel van het eerste gedicht wat ik geschreven heb. Dit gedicht heb ik ook hier op mijn blog […]

Geef een reactie

