Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

#38: een complete televisieserie volgen

op 18/01/2013

Ik heb het gedaan 😀 Voor het eerst heb ik eens een serie echt van begin tot eind gevolgd. En heb ik dus het hele verhaal meegekregen. Ik heb gekeken naar “moeder, ik wil bij de revue”, een Nederlandse dramaserie, met liedjes van Wim Sonneveld, die zich afspeelt in de jaren 50, uitgezonden door omroep MAX in 2012.

Het verhaal:
Bob Somers (Egbert Jan Weeber) is als zoon van een dorpse kolenboer voorbestemd de zaak van zijn vader over te nemen. Wanneer Bob een revue bezoekt is het voor hem duidelijk: hij wil bij de Revue! Hij vertrekt naar de stad en wordt daar verliefd op Jeanne van Woerkom (Noortje Herlaar). Bob weet een baantje als toneelknecht te bemachtigen en is zo al veel betrokken bij de voorstelling. Alleen de droom om echt mee te doen met de revue blijft in zijn hoofd. Dan krijgt hij de kans om zijn talent aan Riet Hogendoorn (Gerrie van der Klei), de zangcoach van de revue, te laten zien. Als Jeanne echter zwanger blijkt te zijn moet hij kiezen: of de revue, of Jeanne.

miwbdr

5 responses to “#38: een complete televisieserie volgen

  1. Julie Mestdagh schreef:

    Hoort er leuk uit.

  2. jennn schreef:

    Klinkt wel leuk!

  3. […] Een complete televisie serie volgen  […]

Geef een reactie

