Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Hardlopen in de Ardennen

op 07/09/2013

Ik had natuurlijk vanaf het moment dat ik wist dat we op vakantie zouden gaan naar de Ardennen al gekeken nar de omgeving op het park. En het leek redelijk te doen te zijn in daar te gaan hardlopen. Ja, niets was vlak, maar ok, daar is natuurlijk op te trainen. En dus ging ik thuis tijdens het lopen meer opzoek naar de heuveltjes.
En laten we eerlijk zijn, naar beneden gaat het allemaal wel, daar hoef ik me alleen wat af te remmen af en toe. Maar omhoog… Daar zaten toch de problemen. En dus ging ik trainen. De ene keer ging het makkelijk een andere keer met heel veel moeite maar ik bleef proberen om naar boven te komen. En met steeds meer succes…

Maar in de Ardennen viel het toch wel tegen. Het weggetje wat ik liep ging aanvankelijk niet zo heel steil omhoog maar was een heel stuk langer dan ik gewend was… Ik kwam hem dan de eerste loopdag ook niet helemaal omhoog. Maar goed, ik wilde aan het einde van de week toch minstens één keer dat stukje opgelopen hebben.

Na deze dag ging het helaas een aantal dagen regenen. En nee, ik ben nog steeds geen regenloper. Dus die avonden gingen aan mij voorbij. Overdag hadden we vaak de dag toch wel gevuld, dus ’s ochtends lopen was niet helemaal in te plannen in de dag helaas. Maar… er kwam een dag dat ik me echt voorgenomen had dan maar ’s morgens te gaan lopen.

En dus ging ik eerst zoals iedere morgen wandelen met Spikey. Toen Spikey tijdens de wandeling even ging zitten en ik een plastic zakje wilde afscheuren, stapte ik verkeerd waardoor ik kwam te vallen. Gevolg: een flinke oppervlakkige wond op mijn knie en een dikke, stijve knie. Dat stijve gevoel trok de volgende dag door naar mijn kuit, waardoor ik het idee had toch echt alleen maar te kunnen slenteren.

Ik heb wel gelijk gekoeld en dat heeft denk ik ook gezorgd dat ik geen blauwe plekken kreeg. Maar het lopen de rest van de vakantie zat er helaas niet meer in.

ardennen

2 responses to “Hardlopen in de Ardennen

  1. […] ← Vorige Volgende → […]

  2. […] ging trouwens. Daarnaast was er een lange blog over onze vakantie in de Ardennen en één over het hardlopen aldaar. Overigens heb ik aan deze vakantie nog altijd een herinnering op mijn knie in de vorm van […]

Geef een reactie

