Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

En nu gaat het me lukken!!!

op 05/01/2014

Zo. Het nieuwe jaar is begonnen. Een jaar wat ons iets groots gaat brengen. Het jaar waarin we ons wondertje in onze armen mogen sluiten. En daar kijk ik nu al enorm naar uit.

Ook het jaar waarin ik toch wat dingen wil gaan doen die ik normaal nooit deed of volhield. Over een aantal dingen laat ik me nog niet echt uit, dat komt allemaal wel als het zover is.

Iets anders wat ik dit jaar toch echt eens door wil zetten en vol wil houden is afvallen. Ik heb genoeg pogingen gedaan, maar altijd weer gaf ik op een gegeven moment de moed op omdat het niet ging zoals ik het wilde en ik het idee had dat ik helemaal niets meer mocht of alles vast lag wat ik wel en niet mocht eten.

Maar nu wil ik het echt vol gaan houden. Daarom heb ik enkele veranderingen aangebracht in mijn eetpatroon. Of nou ja… kleine aanpassingen om te beginnen en die kan ik gewoon steeds uitbreiden. Zo eet ik nu ’s avonds enkel nog op een boterhambordje omdat ik dan kleinere porties moet pakken en de verleiding om een tweede keer iets te pakken “iets minder erg” is. Althans, 2 keer een klein bordje is nog altijd minder dan twee keer een groot bord eten. En als ik na één klein bordje genoeg heb, dan is het ook genoeg. Pak ik toch een tweede keer iets, dan pak ik een klein schepje. Zo krijg ik dus bij het avond eten al minder binnen dan voorheen.

Snoep en zoetigheid is niet helemaal uit den boze, maar ik ben het wel echt aan het minderen. Zo kan ik bijvoorbeeld best één plakje cake bij een kop koffie pakken als ik die samen met Daphne drink thuis, maar als zij later op de dag nog een tweede plak neemt, dan pak ik dus niets meer. Één plakje is meer dan genoeg.

Maar met anders eten alleen kom ik er natuurlijk uiteindelijk ook niet, dus wil ik ook echt fanatieker gaan hardlopen. Om te beginnen ga ik me deze maand toch echte goede schoenen halen, waardoor het lopen ook weer beter moet gaan. Overigens zijn mijn huidige schoenen ook wel ECHT versleten nu hoor. Dus het wordt ook wel tijd voor een vervangend paar…

Overigens… vanmorgen vertelde de weegschaal mij dat de eerste 1,4 kg zijn verdwenen 😀 Dus het begin is er 😀 .

afvallen

Geef een reactie

