Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Een goed begin is het halve werk

op 12/01/2014

Zo, de eerste 2 weken van het nieuwe jaar zitten er alweer op. En dus ook mijn eerste 2 weken waarin ik de strijd met de kilo’s ben aangegaan. En tot nu toe met succes. Was ik in de eerste week al 1,4 kilo kwijt, deze week ben ik nog 2,2 kilo verloren. En waar ik ze gelaten heb, geen idee. Maar dat is ook helemaal noet erg, want ik ga er toch niet meer naar op zoek.

Ik merk wel duidelijk verschil met vorige pogingen om af te vallen. Zo kan ik nu bijvoorbeeld rustig toekijken als Daphne wat lekkers zit te eten. Ik heb op een of andere manier de drang niet meer om altijd maar mee te eten.
Afgelopen week waren we op een verjaardag. Daar heb ik de hele avond er chips en toastjes en dergelijke niet aangeraakt. Voor mij had mijn schoonmoeder een paprika en komkommer gekocht wat Daphne voor mij in plakjes en reepjes had gesneden. Van allebei heb ik gedurende de hele avond in totaal de helft “gesnoept” en toen mijn schaaltje leeg was, was het ook goed.

Wel had ik af en toe zoiets van zal ik een stukje pakken? Maar de angst om dan weer te blijven pakken was groter en dus heb ik het ook laten staan.

Verder merk ik ook wel dat ik bewuster de boodschappen doe. Toch stiekem even kijken naar de voedingswaarden en of er niet een alternatief is wat ik beter kan eten. En zolang ik het maar zo blijf doen als ik het nu doe, dan heb ik er wel vertrouwen in dat het ook goed blijft gaan.

20140112-212937.jpg

2 responses to “Een goed begin is het halve werk

  1. jennn schreef:

    Goed bezig hoor!

Geef een reactie

