Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Happy challenge #2: Wat is mijn droom???

op 25/01/2014

Follow my blog with Bloglovin

image

Het is alweer tijd voor de tweede opdracht van de Happy Challenge. Deze keer is het tijd om te dromen. Nadat vorige week datgene wat voor mij van waarde is aan de orde kwam, moest ik dus nu na gaan denken over de dromen die ik heb. En ja dromen heb ik. Dromen die langzaamaan waar worden en dromen die al bijna uitkomen.

Zoals de geboorte van ons kindje. Al van kind af aan droom ik ervan om een kindje te hebben. Iemand waar ik mijn liefde aan kan geven en die ik van klein af aan op kan voeden. Als klein meisje “hoorde” ik mijn pop soms op zolder liggen te huilen. En als goede poppenmoeder ging ik dan gelijk naar boven, waste mijn pop en kleedde haar aan om vervolgens met pop weer naar beneden te gaan.
Maar over een week of 7 is daar dan eindelijk echt een kindje. Een kindje wat ook terug zal communiceren met een lach of een traan, en wat soms echt boven zal liggen te huilen.

Een andere droom van mij is om eindelijk eens af te rekenen met de kilo’s. Daar ben ik natuurlijk al wel mee bezig, maar het blijft voorlopig nog een droom om echt een bepaald gewicht te bereiken. Welk gewicht dat houd ik voor mezelf, maar ik ben er van overtuigd dat ook die droom werkelijkheid gaat worden.

En dan is er nog een laatste droom die ooit ook in vervulling gaat. Eerst nu een kindje gedragen door Daphne en dan, over een tijdje hoop ik nog een kindje… Gedragen door mij.

Trouwens, als ik denk aan mensen met dromen in het verleden, dan denk ik toch gelijk aan mensen als de onlangs overleden Nelson Mandela. Mandela droomde van een land waar iedereen in harmonie samen zou leven.

En uiteraard aan de man waarvan zijn speech de hele wereld over ging, Martin Luther King. Zijn speech overigens is verwerkt in onderstaande afbeelding met het meest bekende citaat in kleur: “I HAVE A DREAM!”

image


11 responses to “Happy challenge #2: Wat is mijn droom???

  1. Sylvia Kuijsten schreef:

    Wat spannend! Zeven weken zijn zo om 🙂

  2. Het is zeker een mooie droom, die voor jullie uitkomt. Ik duim voor jullie voor de laatste 7 weken van de zwangerschap van D. Ikzelf heb geen kinderen, maar geniet al 7 jaar dagelijks van de 2 kinderen uit het eerste huwelijk van mijn vrouw.

  3. Caroline (Ft. Hermione) schreef:

    Wat spannend! 7 weken zijn voorbij voordat je het beseft!

  4. SingleSofie schreef:

    Wat spannend, je eerste kindje. Ik wens jou en je vrouw heel veel geluk!

  5. Iris schreef:

    Wat een prachtige droom!!
    Veel geluk!

Plaats een reactie