Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

SPORT: Прощай Сочи (vaarwel Sochi)

op 24/02/2014

Helaas… De Olympische Winterspelen zitten er weer op. De sporters zijn onderweg naar Nederland, naar mijn geboorteplaats Assen voor een ongetwijfeld geweldige huldiging. Want, laten we eerlijk zijn, wat hadden we een geweldige spelen!!! Nooit werden er zoveel medailles gewonnen tijdens de Winterspelen. 24 stuks maar liefst, waarvan slechts één op het shorttrack en de rest op het langebaan schaatsen.

Foto's: Monique

Foto’s: Monique

De teller bleef hangen op 8x goud, 7x zilver en 9x brons. Een topprestatie. Helaas heb ik weinig kunnen zien van het hele gebeuren omdat een groot deel van de wedstrijden overdag, onder werktijd waren. Maar ja, dat zal straks in Pyeongchang ook wel het geval zijn. Alleen hoop ik dan stiekem wel dat de hoofdnummers van het schaatsen in het weekend zijn.

Ach en eigenlijk mag ik nog niet klagen, want ik heb toch nog wel wat van het schaatsen kunnen zien. Want dat is eigenlijk de enige sport die ik echt volg tijdens de winterspelen. En ja, dan kijk ik toch het liefst naar mijn grote favoriet Ireen Wüst. En zij heeft toch een grote bijdrage aan al het eremetaal gehad. Als meest succesvolle Olympiër op de winterspelen voor ons land. 2x goud en 3x zilver is wat zij deze keer mee naar huis mag nemen. En, zoals ze zelf zegt, ze is op waarde geklopt bij de afstanden waar ze geen goud vandaan heeft gehaald. Balen mag dan uiteraard, maar de knop moet om en de knop is om. Dat was wel duidelijk na de 1500 meter, anders had ze zich nooit weer zo kunnen opladen voor de andere wedstrijden.

Foto's: Hans en Monique

 

En natuurlijk hebben ook de mannen het geweldig gedaan. Er werd plaats gemaakt voor nieuw talent, verwachtte medailles gingen toch naar iemand anders, maar bij de ploegenachtervolging stonden alle mannen die zo graag goud hadden gehad toch echt op dat hoogste treetje van het podium. Ook daar werd gevochten voor wat de jongens waard waren. En wat waren die 0.003 seconden zuur voor Verweij!!! Wat had ik die jongen toch zijn gouden plak gegund. Want eerlijk is eerlijk, op een foto finish zal het verschil ook maar minimaal zijn. Maar het verschil is er en dan zijn er de regels die zeggen dat er maar één winnaar kan zijn.

Ik kijk nu al uit naar de spelen over 4 jaar, maar gelukkig hebben we in de tussentijd nog heel, heel veel schaatswedstrijden die we kunnen zien. En Pyeongchang… tja, dan zal ik gewoon af en toe denk ik heel vroeg mijn bed uit moeten om wat te kunnen zien…

One response to “SPORT: Прощай Сочи (vaarwel Sochi)

  1. […] besteedde ik ook aandacht aan de Olympische Spelen die in februari eindigden. Zeker omdat ik de spelen enorm gevolgd heb. In het ziekenhuis konden wij […]

Geef een reactie

