Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

SAS: Streng Aan Sonja of Schijt Aan Sonja?

op 08/08/2014

afvallen

Ja je leest het goed. Ik heb het over Sonja Bakker. Daphne en ik gaan vanaf aanstaande maandag beginnen aan één van de boeken van Sonja Bakker. Of nou ja, we hebben eerst een basis week menu en daarna gaan we de boeken verslinden. De eerste boodschappen (het fruit namelijk) zijn al gedaan voor de eerste dagen en morgen komen de rest van de boodschappen. En dan gaan Daphne en ik samen (weer) de strijd tegen de kilo’s aan. En wij gaan winnen!!!

In januari lukte het me een tijdje op eigen kracht tot de geboorte van Bjarne. Daarna moest het hele ritme weer even een nieuwe balans zien te vinden, maar weer streng letten op WAT ik at deed ik niet meer, ook al is het ritme al wel weer terug. Ik merk dat ik weer dingen ga laten die ik voor heen wel deed. Bijvoorbeeld kleine porties eten, niet snoepen, geen chips, veel water drinken. Eigenlijk toch wel belangrijke dingen wanneer je wilt afvallen om je juist wel aan te houden, maar dat deed ik niet echt meer.

De keukenweegschaal zal in elk geval vanaf maandag weer overuren gaan draaien aangezien we veel zullen moeten afwegen. Iedere dag zal vanaf maandag dus een SAS dag zijn. Heel af en toe een Schijt Aan Sonja dag, maar over het algemeen zullen alle dagen toch wel Streng Aan Sonja dagen zijn.

tips-wensen-realiseren-ik-kan-het

En jullie, onze familie, vrienden, kennissen, meelezers van mijn blog, jullie kunnen ons erbij helpen. Steun ons, moedig ons aan en wanneer we op bezoek komen, zet geen koekjes op tafel en niet alleen maar chips, maar bijvoorbeeld ook een tomaatje of een komkommertje. Dan is het aan ons om te kiezen wat we pakken en hoeven we ons niet ongemakkelijk te voelen als we wel wat willen pakken maar het niet kunnen of mogen van Sonja. Maar kijk ook weer niet op ons neer als we eens een stukje taart nemen, of een chipje, want het kan best zijn dat we het een dag wel mogen. Wij bewaken dat we ons aan Sonja houden. Het steunt en motiveert alleen wel als je merkt dat je omgeving er rekening mee houdt. En ik snap ook wel dat dat niet altijd even makkelijk zal zijn. Maar ik weet zeker dat het gaat lukken.

Waarom weet ik dat zo zeker? Omdat ik dat in januari ook merkte. Iedere keer als ik dan een nieuwe update over het gewichtsverlies plaatste, kreeg ik zoveel likes en positieve reacties van iedereen om me heen, dat was gewoon steeds weer een enorme opsteker en een extra motivatie om door te gaan. En dat, enkel dat, hoop ik vanaf maandag ook weer te krijgen!

Ik weet dat ik het kan en met een beetje aanmoediging gaat het me helemaal lukken!!! Uiteraard samen met Daphne!

080414_1426_Persoonlijk1.jpg

2 responses to “SAS: Streng Aan Sonja of Schijt Aan Sonja?

  1. jennn schreef:

    Heel veel succes!

  2. […] wokken om vervolgens bijna misselijk gegeten weer naar buiten te lopen. Maar nu wij toch echt de strijd tegen de kilo’s aangaan, wil ik ook als wij gaan wokken gewoon kleine porties pakken, veel […]

Geef een reactie

