Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Persoonlijk alfabet: G

op 18/09/2014


In deze categorie neem ik steeds een letter van het alfabet en daarbij noem ik dingen waar ik van houd, die me aanspreken of wat ik graag doe. En natuurlijk ben ik heel benieuwd naar waar jullie aan denken bij de bewuste letter. In de afgelopen weken kon je de voorgaande letters van het alfabet al lezen. Wil je deze teruglezen? Kijk dan hier. Deze week de letter G.

Gezin
Tja mijn gezin kan hier natuurlijk niet ontbreken. Momenteel bestaat ons gezin uit twee volwassenen, 1 zoontje van bijna 7 maanden inmiddels, 3 honden en tja, dan moet ik hem toch echt noemen… een baardagaam. Maar heel eerlijk? Als die laatste zou verdwijnen zou ik het niet heel erg vinden haha. De baardagaam wordt echt verzorgd door Daphne.

Genieten
Genieten doe ik natuurlijk dagelijks van onze grote trots. Maar daarnaast kan ik ook genieten van verschillende dingen. Ik zal er een paar opnoemen:

  • Een heerlijke wandeling door mooie natuur
  • Uitwaaien aan zee
  • Complimenten van mensen om me heen
  • Gezellig met Daphne en Bjarne uit eten gaan
  • Een doorbrekend zomerzonnetje
  • De “witte wiem’n” (oftewel mistbanken) ’s morgens over een grasveld
  • Een moeilijk lied wat tijdens een eerste uitvoering toch goed gaat

Gevoel

Ja, ik ben een echt gevoelsmens. Ik ben er ook heel goed in om gevoelens op te kroppen. Een manier voor mij om juist wel mijn gevoelens te uitten is om gedichten te schrijven. In een gedicht kan ik gewoon schrijven wat me dwars zit. Soms zelfs zonder al te veel woorden te gebruiken of het “probleem” echt te benoemen. En toch, als ik mijn gedichten teruglees, dan weet ik precies wat er tijdens het schrijven in me om ging. Daarnaast zet ik mijn gedichten graag op een mooie achtergrond. 2 van mijn gedichten zal ik hier plaatsen. Één is al eens eerder hier geplaatst, de ander volgens mij nog niet.


Geluk

Geluk is natuurlijk heel belangrijk in een ieders leven. En ik kan zeggen: ik ben gelukkig. Geluk is denk ik ook iets waar je zelf voor moet zorgen. Er is geen handleiding waar in staat hoe je gelukkig moet zijn, dat moet je zelf uitzoeken en daar moet je zelf voor zorgen. En ik probeer er alles aan te doen om mijn geluk hoog te houden en te zorgen dat het goed is en blijft.

Google

Mijn favoriete zoekpagina op internet. En ik denk voor vele anderen met mij. Via google vind ik werkelijk alles. Webpagina’s, mooie afbeeldingen alles. Daarnaast kan ik ook de google calender niet missen waarop Daphne en ik onze agenda’s hebben gesynchroniseerd. Dan weten we tenminste altijd wat onze afspraken zijn.

Giraffe

Mijn lievelingsdieren. Ik weet niet waarom, maar ze intrigeren mij. Ik vind ze zo mooi om te zien, ze lopen zo statig, zo wijs. Ik kan er uren naar kijken als ik de kans zou krijgen.

Een selectie van de woorden met een G die zo bij me opkomen. Er zullen er vast nog meer zijn, maar voor nu laat ik het hier even bij. En voor jullie? Wat is voor jullie een woord met een G wat bij jullie opkomt?

Geef een reactie

