Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Boer zoekt vrouw

op 07/01/2015

Boer zoekt vrouw

Boer zoekt vrouw 2015 is begonnen. Dat zal niemand ontgaan zijn. En ja, ik ben één van de 3.700.000 mensen die de eerste aflevering heeft gezien. Eigenlijk kijk ik ook trouw ieder seizoen. Of nou ja, ieder seizoen sinds Daphne en ik samen zijn. Daarvoor keek ik nooit eigenlijk.

Welke boer is mijn favoriet dit seizoen?
Vrijwel meteen toen Geert in beeld kwam viel hij mij op. Nee, niet vanwege het uiterlijk ofzo, want de goede man is … jaar. Wat mij vooral opviel bij hem is… Het accent. Heerlijk gewoon dat Noordelijke accent. Beetje jammer alleen dat het ondertiteld wordt, want hé, ik heb geen probleem met het verstaan hoor haha. Ik vind het echt geweldig, voel me thuis als ik hem hoor praten haha. Maar ik snap ook wel dat iemand uit Zuid-Holland ofzo moeite heeft hem te verstaan.

Lesbische boer
En ja, dit jaar is er een primeur voor Boer zoekt vrouw. Namelijk Bertie, een lesbienne uit
Zeeland die probeert via het programma een vrouw te vinden. En zij ontving maar liefst 175(!) brieven. Behoorlijk wat natuurlijk, maar dat bewijst misschien ook wel weer dat Nederland toe was aan iets nieuws binnen het programma. En toch verbaast het me ook wel weer dat er pas nu na zoveel jaar een lesbisch iemand mee doet aan het programma. Maar ja, misschien dienden zij zich niet eerder aan…

Zou ik mee willen doen aan een dergelijk programma?
Nee. Kort maar krachtig, nee. Ik denk niet dat het iets voor mij zou zijn om via een programma de liefde van mijn leven te vinden. Ik denk dat ik me niet vrij genoeg zou voelen om mezelf te zijn tegenover de ander. Bovendien is het boerenbedrijf nou niet echt bepaald mijn ding. Om daar een dagje te zijn prima, maar ik zou er niet hoeven te wonen haha.

Bovendien… ben ik al gelukkig in de liefde. Ik heb een schat van een vrouw en een wolk van een zoon… Wat wil een mens nou nog meer?

110914_1507_Detijdvanhe1.jpg

8 responses to “Boer zoekt vrouw

  1. Wat leuk dat je ook naar boer zoekt vrouw kijkt. Ik vind het ook een onwijs leuk programma. Ik vind het mooi om de zoektocht naar de liefde te zien en om een kijkje te nemen in het boerenleven. In 2012 deed boer Willem mee die op zoek was naar een man, terwijl de titel natuurlijk boek zoekt vrouw is 😉 . Maar dit jaar met Bertie is inderdaad een nieuwe ontwikkeling ik ben benieuwd! Veel kijk plezier!

    • patrician46 schreef:

      Ja Boer Willem vonden wij ook erg leuk om te volgen ja. Jammer dat het tussen hem en zijn partner toen niet lang geduurd heeft. Ben benieuwd hoe het dit seizoen gaat.

  2. Jenn schreef:

    Leuk om te lezen! Ik zou ook echt niet mee willen doen aan zo’n programma, niks voor mij. Ik ken wel iemand die een keer een brief heeft geschreven, maar ze was niet uitgekozen.

  3. Elke schreef:

    Ohh ik ben dol op dit programma haha 🙂

  4. youniqueblog schreef:

    Ik ben volgens mij de enige in Nederland die dit niet kijkt. Al krijg ik er door alle ophef er omheen genoeg mee via social media 😉

Geef een reactie

