Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Uit eten | Gaststätte Bomanns

op 13/01/2015

bomanns

Via Social Deal zagen wij vorig jaar een aanbieding. Een 4 gangen menu voor €7,40 bij Gaststätte Bomanns in Ubach-Palenberg. Nou kan ik me meteen voorstellen dat je niet weet waar dat ligt. Maar Landgraaf ligt pal tegen de Duitse grens aan en grenst daardoor aan het plaatsje Ubach-Palenberg. En dus was dit voor ons dichtbij. En laten we eerlijk zijn, voor dat geld hoef je het ook niet te laten.

Reserveren
Het reserveren van een tafel moest telefonisch onder vermelding van “social deal”. Nou goed, daar ging ik in december dus in mijn beste Duits… Nou moet je weten dat ik op de MAVO best goed was in Duits. Maar dat is in de loop der jaren helaas behoorlijk verslechterd. Dus ik belde op en kon me eigenlijk vrij goed uitdrukken. Echter, het restaurant bleek tot in het nieuwe jaar vol te zitten. De geldigheid van de vouchers was inmiddels met 3 weken verlengd en dus konden wij in het nieuwe jaar daar nog gewoon gebruik van maken.

In het nieuwe jaar moest ik dus weer bellen. Van te voren hadden we een aantal data opgeschreven waarop wij zouden kunnen. Dus ik het restaurant gebeld. Kon ik me toch niet op het woord “voucher” komen… Maar gelukkig begreep men wel dat het om social deal ging haha. Uiteindelijk kon ik een afspraak maken voor 7 januari.

Restaurant
Het restaurant ligt op een hoek waardoor je het goed kan zien liggen. Aan de zijkant van het restaurant zit een kleine hal waar je snel je gerechten vandaan kunt halen om mee te nemen. Bij binnenkomst in het restaurant zelf stap je eigenlijk binnen in het café gedeelte. Hier staan een paar tafels waar je aan kan eten, maar prominent in deze ruimte is toch wel de bar. We werden begroet door één van de medewerkers. het bleek at het restaurant gerund wordt door 2 mannen. In de keuken staat nog een meisje die zich voornamelijk bezighoudt met het afhaalgedeelte. Haar zie je in elk geval niet in het restaurant. Nadat we de vouchers af hadden gegeven werden we door een klein halletje meegenomen naar het restaurant gedeelte. Dit was een ruimte met ongeveer 8 tafels. Daarnaast stond er een servies kast en een mengpaneel waar vanaf de muziek gedraaid werd. Het was een knusse zaal, met donkere meubels en decoratie in roodtinten.

Menukaart

De menukaart was heel eenvoudig. Het was een A4 met daarop 10 keer schnitzel. Alleen kon je dan uiteraard bij iedere variant een andere saus ofzo nemen. De schnitzel werd geserveerd met frietjes en een schijfje sinaasappel. In Duitsland is salade namelijk een aparte gang binnen het eten. De gangen ware dus als volgt:

Soep
Salade uit het saladebuffet
Schnitzel met friet
Dessert

Ik had een schnitzel met Jagerroomsaus en champignons, Daphne had een schnitzel met tomaat en overvallen met kaas.

Het eten

Het eten was netjes verzorgd. Zoals gezegd lag op het bord een schijfje sinaasappel en in het midden van het bord lag de schnitzel die besteld was. De frietjes die kwamen in een aparte schaal, zodat je die zelf naar behoefte op het bord kon scheppen. De frietjes waren lekker doorgebakken en knapperig. Ook de soep en salade waren goed verzorgd. Er was één soep (deze avond groentensoep) en verschillende soorten salade waar je uit kon kiezen. Je kon kiezen voor één soort, of je deed meerdere soorten in een schaaltje. Door de buffetvorm voor de salade is er altijd wel iets wat je lust.
Het dessert bestond uit een bolletje ijs, slagroom en warme kersen. Eenvoudig, maar wel mooi geserveerd en, niet geheel onbelangrijk natuurlijk, lekker.

Algemeen oordeel

Het restaurant is zeker de moeite van het bezoeken waard. Wij gingen tevreden de deur uit en komen zeker nog een keer terug. Ook wanneer er geen aanbieding actief is, kan je hier voor een goede prijs eten. Frisdrank is €2,40. Het complete menu wat wij hadden kostte normaal ongeveer €14.90.

#Patricia

One response to “Uit eten | Gaststätte Bomanns

  1. Huisvlijt schreef:

    Ik vind het niet duur! En bedankt voor je uitgebreide review.
    Ik ga je post delen op mijn review blog!

Geef een reactie

