Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

19 vragen aan… Joyce

op 21/09/2015

19 vragen aan...

Geïnspireerd door mijn eigen overdenkingsartikelen was ik benieuwd naar hoe mijn lezers over bepaalde vragen denken. Benieuwd naar hun antwoorden, meningen en visies. Daarom besloot ik op mijn blog de ruimte te maken om hen aan het woord te laten. Vanaf nu vind je op maandag dus de rubriek 19 vragen aan…

Ik ga stoppen met deze rubriek om plaats te maken voor wat nieuws. Heb jij de vragenlijst nog liggen? Stuur hem dan snel in, dan neem ik hem nog mee in de serie interviews. Ik wil iedereen die mee heeft gedaan bedanken voor hun openheid!

1. Ben jij wie je diep van binnen zou willen zijn, of zou je wat aan jezelf willen veranderen?

Er zouden best wat kilo’s af mogen, maar ik ben 4 maanden geleden bevallen van onze dochter dus ik heb nog even de tijd om die kilo’s kwijt te raken. Verder ben ik eigenlijk best tevreden met mezelf.

2. Wat zou je het liefste veranderen op de wereld als je één ding kon beïnvloeden?

Ongelijkheid.. Ik kan er onwijs slecht tegen dat mensen hier in de wereld zo ongelijk worden behandeld. Het is helaas niet mogelijk om gelijkheid te krijgen, maar de manier waarop mensen worden behandeld mag best veranderen. Meisjes horen niet in hoekjes verkracht te worden door het halve dorp, meisjes moeten de bescherming hebben die ze hier in Nederland ook daarvoor krijgen. Geen acceptatie voor onterecht leed.

3.Heb jij voor je gevoel altijd zelf de regie over je leven gehad?

Nee eigenlijk niet! Na een ongeplande zwangerschap op mijn 18e en een aantal miskramen voor onze twee heb ik niet het gevoel dat er regie is. Wel heb ik regie over de keuzes die ik maak.

4. Welke quote inspireert jou?

“The Soul would have no rainbow if the eyes had no tears”. Oftewel, soms moet je over heuvels, door diepe dalen om je doel te bereiken.

5. Ben jij religieus?

Nee.

6. Welke waarden en normen zou jij willen overdragen aan je kind(eren)?

Respect voor jezelf en voor anderen vind ik onwijs belangrijk. Ook vind ik het erg belangrijk dat mijn kinderen iets doen waar ze gelukkig van worden. Iets met tegenzin doen werkt gewoon niet. Al zullen er altijd dingen zijn waar je niet gelukkig van wordt, je kunt dit zelf ook wel een beetje beïnvloeden. Ook wil ik mijn kinderen het belang van de mooie kleine dingen meegeven. Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert.

7. Is er iemand waar je sorry tegen zou willen zeggen terwijl het je maar niet lukt?

Op dit moment? Nee volgens mij heb ik mijn lijstje redelijk goed afgewerkt met excuses en sorry.

8. Hoe zou jij willen werken aan medemenselijkheid?

What goes around comes back around, oftewel wat jij doet voor een ander kan je vaak ook terug verwachten. Behandel mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

9. Wat is volgens jou de kortste weg naar geluk?

Het kleine waarderen.

10. Welke droom komt steeds weer terug?

Een droom die werkelijkheid is geworden; mama zijn van een zoon en een dochter, getrouwd zijn met de mooiste man en gelukkig zijn met wat wij hebben.

11. Met welke wereldleider zou jij een dag willen ruilen en waarom?

Mmm goede vraag, ik houd mij hier niet zo mee bezig. Dus ik beperk mij tot de wereldleiders die ik ken haha! En dan kies ik voor Obama, ik zou wel eens willen weten of hij echt niks kan verbeteren aan de zorg in Amerika en de armoede.

12. “Ga niet op zoek naar geluk, maar ontdek in jezelf waarom je het geluk tegenhoudt” Waarom houd jij het geluk voor jezelf tegen?

Omdat ik vaak bang ben dit geluk kwijt te raken. De angst van het verliezen is zo eng dichtbij gekomen na mijn miskramen dat ik soms nog erg bang ben om te genieten van mijn twee wonder kindjes.

13. Wat maakt jou bijzonder?

Wat mij bijzonder maakt? Volgens mij ben ik onwijs liefdevol en zorgzaam.

14. “Spreken is zilver, zwijgen is goud” Wanneer heb jij voor het laatst iets gezegd terwijl je liever wilde zwijgen?

Oh dat heb ik zo vaak haha! Ik ben een flapuit en ik flap er dus vaak dingen uit die ik niet had moeten zeggen of wat ik misschien beter even anders had kunnen zeggen.

15. Wat heb jij ervaren aan liefde in je leven?

Ik heb veel liefde meegekregen vanuit huis, van mijn ouders, familie! En natuurlijk veel liefde nu van mijn gezin. Er gaat niks boven wakker worden naast mijn man, met onze kleuter en baby in bed.

16. Op welke gebieden ben jij gegroeid op persoonlijk gebied?

Ik ben strenger voor mezelf geworden, beter voor mezelf gaan zorgen maar ook eerlijker. Ik heb de afgelopen jaren geleerd dat ik eerlijk moet zijn als ik mezelf niet goed voel.

17. Wanneer maakte jij een verschil in je eigen leven? Wanneer koos je nou ECHT voor jezelf?

Toen Aron 1,5 jaar was kreeg ik een burn-out, de hele situatie waarin wij gezeten hadden had ik nooit verwerkt. Ik heb toen echt voor mezelf (en mijn gezin) moeten kiezen en dat was ook nodig. Sindsdien ben ik zoveel gelukkiger met mezelf.

18. Welke levenswijsheid heb jij geleerd in je leven tot nu toe?

Dat alleen jij jezelf gelukkig kan maken. Andere dingen maken gelukkiger.

19. Leef je momenteel het leven zoals je dit op de basisschool voor ogen had?

Nee, ik ben veel rijker met mijn twee kinderen! Vroeger dacht ik pas kinderen te krijgen rond mijn 30ste. De eerste kwam 12 jaar eerder en ik heb er absoluut geen spijt van.

Over Joyce:

  1. Hoe heet je? Joyce
  2. Wat is je leeftijd? 23
  3. Heb je een blog? Joy from Joyce

Joyce


Plaats een reactie