Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Het eetpatroon anders inrichten

op 10/04/2016

eetpatroon

Soms heb je van die ideeën die je leven kunnen veranderen. Of wil je de dingen net even wat anders doen dan dat je voorheen deed. Dat is ook iets wat ik ben gaan doen. Zonder dat het me heel veel moeite kost eigenlijk. Sterker nog, ik voel me er wel goed bij. Vandaag vertel ik je wat.

Wat verander ik dan?

Nou ja, eigenlijk verander ik niet heel veel qua wat ik eet, maar meer over hoe ik eet en de frequentie van de eetmomenten. Zo eten wij eigenlijk sinds de geboorte van Bjarne meestal al aan tafel. Alleen is het soms wel verleidelijk, vooral wanneer Daphne werken is, om met Bjarne snel even voor de tv of op de bank te eten. Dat is dus iets wat ik echt wil ga veranderen. Gewoon altijd aan tafel eten zodat ik ook goed rechtop kan zitten wat de spijsvertering natuurlijk alleen maar weer ten goede komt.

Vaker

Daarnaast wil ik vaker gaan eten. En nee, dan geen grote porties, maar vaker kleine porties. Sowieso is vaker kleinere porties eten natuurlijk beter voor de spijsvertering omdat ze dan niet steeds stil komt te liggen tussen de maaltijden door. Maar het is dan ook wel goed om te kijken naar wat je eet. Immers, gezonde maaltijden eten en dan tussendoor alleen maar koekjes of ongezonde producten gaat niet echt helpen. En dus moet ik mezelf ook gaan aanwennen om tijdens mijn werk bijvoorbeeld iets als groente of fruit mee te nemen om tussendoor te kunnen eten.

image-92597_640

Resultaat?

Of het resultaat gaat geven weet ik natuurlijk nog niet omdat ik het beetje bij beetje en stapje voor stapje aan het veranderen ben. Maar ik hoop wel minder vaak een “honger”gevoel te krijgen. Zeker wanneer ik aan het werk ben en we een “piekdag” hebben. Op deze dagen hebben we meer post (de dinsdag, donderdag en zaterdag) of huis aan huis en zijn we dus langer op straat. Dan is het wel fijn om tussendoor even een gezonde en verantwoorde versnapering te hebben om met vernieuwde energie het laatste stuk van de wijk te lopen. Zo nu en dan zal ik mijn ervaringen met het aanpassen van mijn eetpatroon delen hier op mijn blog.

Wat doe jij om een hongergevoel te vermijden? Heb jij ook je eetpatroon aangepast?


//

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: