Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Review | iD – Michael Patrick Kelly

op 07/07/2017

Dat ik van ben van The Kelly Family is je waarschijnlijk inmiddels wel bekend. Dat ze weer optreden zal je misschien ook mee hebben gekregen. Alleen helaas is de familie niet compleet wegens het ontbreken van 2 zussen en 1 broer wegens diverse redenen. Vandaag deel ik met je wat ik vind van het laatste album van Michael Patrick Kelly, wellicht beter bekend als Paddy.

Klooster

Michael Patrick Kelly is een van de 3 niet deelnemende leden uit de familie. Reden is zijn solo carrière en de projecten die hij hieromheen doet en deed. Tja en je ontkomt er bijna niet aan als je over hem schrijft om het klooster te benoemen waar hij ruim 6 jaar leefde. Op zoek naar zichzelf. Inmiddels leeft hij samen met zijn vrouw in Duitsland en heeft hij, naar eigen zeggen, de antwoorden op zijn belangrijkste levensvragen gevonden.

iD

Na Ruah en Human is iD het derde album dat Michael Patrick Kelly solo uitbrengt. En wat voor een album. Een mix van rustige ballads zoals Requim tot nummers met een aardige beat zoals Run Jump Fly wisselen zich af op het album.  Verrassend vind ik zelf de titelsong van het album  iD  waarbij ook Gentleman te horen is, een artiest die Michael Patrick Kelly heeft leren kennen tijdens de opnames voor het programma Sing meinem song.

Delen

Wat ik mooi vind aan de muziek van Michael Patrick Kelly is dat, als je hem een beetje volgt, je zijn nummers nog beter gaat snappen dan wanneer je ze zo zou horen. In zijn muziek vertelt hij over zijn leven, zijn waarden en wat voor hem belangrijk is in het leven voor zowel zichzelf maar ook voor zijn familie, vrienden en fans. iD is een verassend album en zorgt voor veel luister genot bij een ontspannen middagje op de bank, tijdens het bezorgen van de post en tijdens het hardlopen.  Voor ieder moment heeft Michael Patrick Kelly wel nummers op het album staan.