Patricia neemt je mee

Ga met me mee en neem een kijkje in mijn leven.

Persoonlijk alfabet: L

op 05/01/2015

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/221/40247242/files/2015/01/img_4262.jpg

In deze categorie neem ik steeds een letter van het alfabet en daarbij noem ik dingen waar ik van houd, die me aanspreken of wat ik graag doe. En natuurlijk ben ik heel benieuwd naar waar jullie aan denken bij de bewuste letter. In de afgelopen weken kon je de voorgaande letters van het alfabet al lezen. Wil je deze teruglezen? Kijk dan hier. Deze week de letter L.

love-209900_640Liefde
Liefde is een belangrijk woord in het leven en verdient dus zeer zeker een plek in mijn persoonlijke alfabet. Zonder liefde heb je geen leven denk ik. Iedereen heeft het nodig zich geliefd te voelen en zijn eigen liefde te kunnen uitten. En daarbij maakt het dan niet uit naar wie of wat, dat kan iedereen zelf bepalen. Maar ik ben ervan overtuigd dat zonder liefde het leven niets waard is. Immers, liefde is breder dan alleen maar houden van…

live-511566_640Leven
Leven is ook een woord wat zeker in mijn persoonlijk alfabet thuishoort. Immers, dat is wat we doen. We leven. En een ieder leeft op zijn of haar eigen manier. Maar leven doen we allemaal. Daarbij is het aan jezelf om een invulling aan jou leven te geven en indirect daarmee ook aan een ander. Want met de manier waarop jij leeft neem jij ook deel aan het leven van een ander, die daardoor misschien weer andere inzichten krijgt, net zoals jij die ook kunt krijgen.

chicks-349035_640Lente
Lente. Mijn favoriete seizoen in het jaar. Qua weer kan er in de lente nog van alles gebeuren, maar ik kan vooral heel erg genieten van de opkomende bloemen, planten en het toch steeds wat krachtiger wordende zonnetje die stralend aan de hemel staat. Heerlijk zonder jas buiten lopen, af en toe even moeten schuilen voor een buitje, nieuw leven wat geboren wordt. De lente is voor mij gewoon een seizoen van opnieuw beginnen.

smilie-495999_640Lachen
Lachen is natuurlijk ook voor een ieder belangrijk. Het is een bekend gezegde natuurlijk: “een dag niet gelachen is een dag niet geleefd” en ik denk dat dat voor een groot deel ook wel waar is. Al is het ook niet altijd mogelijk om te lachen. Soms laat het leven het gewoon even niet toe om hartstochtelijk te lachen, maar ook dan zijn er vast wel momenten waarop een kleine glimlach zich op je gezicht kan doen verschijnen. Al is het maar door een leuke herinnering.

7 responses to “Persoonlijk alfabet: L

  1. Jenn schreef:

    Mooi lijstje!

  2. Sherry schreef:

    Een leuk overzicht/lijst! Tnx voor het sharen!

  3. Elke schreef:

    Leuk idee zeg! 🙂

  4. LISKALIFE schreef:

    Erg leuk bedacht!

Geef een reactie

